Proktolog – czas przełamać strach

Home  /  Proktologia   /  Proktolog – czas przełamać strach

Proktolog – czas przełamać strach

Proktolog- lekarz zajmujący się chorobami dolnego odcinka przewodu pokarmowego.

Proktolog to lekarz, do którego wiele osób krępuje się pójść na wizytę. To duży błąd, ponieważ schorzenia, które leczy ten specjalista, wiążą się zwykle z przewlekłym bólem i uczuciem dyskomfortu. Często już jedna wizyta u proktologa wystarcza do postawienia diagnozy i wdrożenia skutecznego leczenia, które przyniesie wyraźną ulgę choremu.

Jakimi dokładnie chorobami zajmuje się proktolog?

– przewlekłe zaparcia lub biegunki,

– permanentne uczucie wzdęcia, problemy z gazami,

Proktologia jest specjalnością medyczną, która zajmuje się chorobami końcowego odcinka przewodu pokarmowego: odbytnicy (część jelita grubego), kanału odbytu i odbytu. Proktolog to lekarz, który diagnozuje i leczy m.in., takie schorzenia jak: hemoroidy, ropień okołoodbytniczy, szczelina odbytu, wrzodziejące zapalenie jelita grubego. Pacjenci, którzy zgłaszają się do proktologa, borykają się zwykle z następującymi problemami zdrowotnymi:

– bolesne wypróżnianie się,

– uczucie niepełnego wypróżnienia,

– krew lub śluz w stolcu,

– uczucie pieczenia lub świądu w okolicach odbytu.

Proktologia – diagnostyka

Lekarz proktolog rozpoczyna diagnostykę od obszernego wywiadu z pacjentem. Dziwić mogą pytania o nawyki żywieniowe czy tryb życia, jednak źle zbilansowana dieta, nieregularność posiłków i siedzący tryb pracy to bardzo częste przyczyny problemów z przewodem pokarmowym. Ważną częścią wizyty jest badanie per rectum – choć jest to badanie bardzo krępujące dla większości pacjentów, to jednak bardzo skuteczne we wstępnej diagnostyce. Badanie palcem odbytu, kanału odbytu i odbytnicy pozwala lekarzowi ocenić stan tych części ciała i zadecydować o dalszych badaniach.

Jednym z podstawowych badań diagnostycznych w proktologii jest anoskopia – badanie z wykorzystaniem specjalnego wziernika. Pozwala lekarzowi ocenić stan końcowego odcinka odbytnicy i kanału odbytu

Proktologia – leczenie

Leczenie zależne jest od dolegliwości pacjenta oraz stopnia zaawansowania schorzenia. Wiele chorób, z którymi chorzy zgłaszają się do proktologa, to schorzenia leczone farmakologicznie, za pomocą leków podawanych doustnie lub czopków doodbytniczych. Polipy, torbiele oraz niektóre hemoroidy trzeba usunąć chirurgicznie. Najbardziej rozbudowane leczenie proktologiczne dotyczy zdiagnozowanego raka jelita grubego. Leczenie zależne jest od lokalizacji i stopnia zaawansowania nowotworu.

PROKTOLOG W RADTKE CLINIC

W Radtke Clinic zabiegi i konsultacje proktologiczne wykonuje doświadczony lekarz z wieloletnim doświadczeniem ,

specjalistka chirurgii ogólnej, proktolog, dr Marta Kmiecińska-Machałą . Zapraszamy serdecznie.

Postaw na profesjonalizm, komfort i bezpieczeństwo.